Nieuwsbrief november 2018

Een nieuwe keuken
De afgelopen maanden is er hard gewerkt aan de renovatie van het grote huis en de keuken.
Alle muren in alle ruimtes van het huis zijn gepleisterd en geverfd en de keuken is totaal vernieuwd. Het eindresultaat is prachtig geworden!
Mama Baraka voelt zich een keukenprinses en doet zingend haar werk in de nieuwe keuken.
Kale kopjes
Alle kinderen gaan met kaalgeschoren hoofden naar school. Bewaker Lazaro is dit keer de kapper, geduldig scheert hij de kinderen die in een rij op hun beurt wachten. Op de foto staat Paulo die na het scheren zijn hoofd gedept krijgt met een reinigende vloeistof. De kinderen zijn blij met hun frisse koppies.
De tuin is een paradijs
Vrijwilliger Jaap werkt mee aan groot onderhoud van de tuin en allerlei kluswerk. Emiel was een paar dagen met zijn vader Theo op bezoek, zij staken met veel plezier de handen flink uit de mouwen. Er zijn bomen en struiken gekapt, oud tuinafval is afgevoerd en er zijn nieuwe boompjes geplant. Jaap werkt samen met Mark, de tuinman en de bewakers die meester zijn in het kappen van bomen.
Politie op de weg
Op de wegen van Kilimanjaro Airport naar Mto wa Mbu staat overal politie op de weg. Bijna elke weggebruiker wordt aangehouden en krijgt een bekeuring om de meest onzinnige redenen. Zo krijgt ook onze vaste Taxichauffeur regelmatig een bon. In een gesprek met de agent op de weg blijft hij uiterst beleefd maar eenmaal terug in de auto barst zijn protest los. Pole sana Hamidu.
November is examenmaand
November is de maand van schoolexamens. De kinderen doen goed hun best op school en staan er allemaal goed voor. We duimen dat ze allemaal overgaan naar de volgende klas. Op Sarakasi zijn de voorbereidingen voor het volgende school jaar alweer in volle gang want in december worden alle schoolmaterialen, uniformen, eten voor op school en thuis, ingekocht en uitgedeeld en worden o.a. de schoolgelden en vervoer in schoolbussen voor de kinderen betaald.