Nieuwsbrief september 2018

Geslaagd!

Op vrijdag 24 augustus was het groot feest tijdens de diploma-uitreiking van Jobortunity. Jobortunity is het trainingscentrum in Arusha voor gemotiveerde jongeren van 18 tot 25 jaar. Studenten van Jobortunity worden hier opgeleid tot professionele werknemers. Jobortunity biedt studenten daarmee kansen tot het krijgen van een baan in de horecasector in Tanzania http://www.jobortunity.org.

Twee van de afgestudeerden, Stephano Mollel en Samweli Shauri, komen van Sarakasi ya Vijana. Een prachtige mijlpaal voor hen alsook voor Stichting Twiga! Wie zijn Stephano en Samweli? En hoe zag hun tijd bij Sarakasi eruit?

Stephano

Stephano is geboren op 22 mei 1992. Hij komt uit een Maasaai-stam. Eén van zijn broers is Josefu, een nachtbewaker op Sarakasi. Via Josefu kreeg Stephano in 2011 ook een baan als bewaker op Sarakasi. Nadat hij dit een aantal jaar had gedaan is hij, via Sarakasi, door de selectie gekomen om bij Jobortunity de opleiding te volgen. Met zijn diploma in de hand heeft Stephano inmiddels een baan.

Samweli

Samweli is geboren op 23 juli 1997 in Mto wa Mbu. Sinds 24 maart 2010 is Samwel opgenomen bij Sarakasi. Hij heeft hierdoor zijn schoolloopbaan af kunnen ronden tot en met form 4. Hij is gestart op de basisschool Mwalimu Anna en heeft daarna Kiriki Secondary afgerond. Via Sarakasi is Samweli geselecteerd om bij Jobortunity de opleiding te volgen. Samweli maakt er een succes van met zijn baan als ober/tafelbediende bij een Lodge in Karatu.

We zijn blij dat we, vanuit Stichting Twiga, Stephano en Samwel hebben kunnen ondersteunen tijdens hun (school)loopbaan. We wensen hen alle geluk en een succesvolle carrière toe!

HONGERA!