Nieuwsbrief oktober 2017

Personeel leert bij

Alle personeelsleden hebben een tweedaagse EHBO Cursus gehad. Nu zijn Zij Gecertificeerd EHBO’er via het Red Cross Tanzania. Het was voor sommige volledig nieuw en onwennig, maar gelukkig heeft iedereen zijn/haar certificaat behaald.

De week erna kwam er ook nog iemand van de brandweer, eerst een uurtje theorie en daarna oefenen. Dit was ook alweer 2 jaar geleden dat wij dat gedaan hadden en het was prettig dit te herhalen, bovendien was dit voor sommige bewakers nieuw.

Droog en heet

Het is alweer even geleden dat er regen viel, dat was in mei en eigenlijk te weinig. Nu is er grote droogte en daarnaast is het nog is snikheet. We hopen dat de verwachte regen eind november/begin december werkelijk komt.

Sirri op Sarakasi

Hallo allemaal, mijn naam is Sirri Wouters ik ben 24 jaar oud en kom uit Leuven, België. Ik heb net mijn studie klinische psychologie afgerond en zal voor ik een baan ga zoek een paar maanden Sarakasi helpen. In die periode is het voor mij een leuke, mooie uitdaging om hier als tweede projectcoördinator te mogen zijn.

Zieke kids

Veel kinderen hebben het helaas zwaar te verduren. Zo is Ma Flora een week lang in KCMC Ziekenhuis in Moshi geweest. Onze tweeling Mwakangale en Mwasiani blijken diverse allergieën te hebben, Glory had haar elleboog gebroken en is hieraan geopereerd. Gideon is ondanks dat we hem thuis steunen met eten nog steeds zwaar ondervoed, gelukkig is zijn hartprobleem van een half jaar geleden niet terug gekeerd. Hierna zijn we met diverse kinderen naar Fame Ziekenhuis, Karatu geweest. Sophia voor haar halfjaarlijkse controle m.b.t. haar hart wat gelukkig in orde was, Sinyathi die medicatie gebruikt voor haar schildklier maar nu al een stuk beter is dan 2 maanden geleden al blijven we het nauwkeurig opvolgen. Veronica die een huidinfectie had door slechte hygiëne thuis en tenslotte Leiyo die weer aan de beterende hand is. Kortom een grote ziekenboeg hier.

Ma Flora met pensioen

Na meer dan 10 jaar voor Sarakasi gewerkt te hebben gaat Mama Flora met pensioen. Ze heeft al een paar jaar geleden de Tanzaniaanse pensioen leeftijd bereikt, per 1 januari gaat ze eindelijk met een welverdiend pensioen. We verwachten haar opvolg(st)er snel aan iedereen voor te kunnen stellen.

Sponsorkliks

De laatste maanden van het jaar zijn weer aangebroken, dit betekent dat Sinterklaas en kerst weer voor de deur staan. Doet u ook zoveel online aankopen in deze maanden, denk dan ook aan ons! Als u eerst naar sponsorkliks gaat en vervolgens uw aankoop doet, dan gaat een percentage van de aankoop naar Twiga. Alle grote webwinkels zijn aangesloten bij sponsorkliks.nl.