Wil je stage lopen bij Twiga in Tanzania, dan kan dat! Hieronder een overzicht van de stages die we in principe mogen begeleiden. Volg je een andere opleiding en wil je graag bij ons stage lopen, aarzel niet om contact op te nemen! Weet wel dat je zelf pro-actief dient te zijn om de stage tot een goed einde te kunnen brengen. Een creatieve geest, zelfstandigheid, weerbaarheid en wilskracht is nodig om succesvol te kunnen zijn.

Culturele Maatschappelijke Vorming (CMV)

Voor ons kinderproject in Tanzania zoeken we stagiaires CMV voor o.a. het ontwikkelen en uitvoeren van workshops voor de lokale staf en creatief agogische activiteiten voor de kinderen en hun ouders/verzorgers.

Stagiair Sociaal Pedagogische Hulpverlening (SPH)

Voor ons kinderproject in Tanzania hebben we ruimte voor een stagiaire SPH. In samenwerking met de lokale jeugdwerker volg je de ontwikkeling van de projectkinderen en zorg je voor de registratie hiervan. Het nauwlettend volgen van de kinderen is essentieel voor een gezonde ontwikkeling, vooral gezien de traumatische achtergrond van de meerderheid van de projectkinderen.

De tweede opdracht is het ontwikkelen en uitvoeren van twee interactieve trainingsprogramma’s op het gebied van geweldloze communicatie op basis van de theorie van Marshall B. Rosenberg, één training voor de projectkinderen en één voor de personeelsleden. Breng deze trainingen vervolgens samen met de jeugdwerker in de praktijk. Maak hierbij gebruik van interactieve, creatieve en beeldende onderwijsmethoden.

Stagiair onderwijsassistent 4

Voor ons kinderproject zoeken we een stagiaire die onze mensen kan ondersteunen. We hebben twee dagen per week kinderen die op het project aanwezig zijn. Al spelenderwijs worden zij (verder) voorbereid op het (basis)onderwijs. Als stagiaire ondersteun en begeleidt je leerlingen bij het leerproces, je helpt ze om zich verder te ontwikkelen. Daarnaast help je mee met de dagelijkse werkzaamheden binnen het kinderproject waaronder; kinderen ontvangen vanuit het dorp, activiteiten opzetten en uitvoeren, sport en spel, etc.

Stagiair pedagogisch medewerker 3 of 4 kinderopvang

Voor ons kinderproject zoeken we een stagiaire die onze lokale medewerkers kan ondersteunen. We hebben een dag per week een groep van 13 kleuters van 8 tot half 4 op het project aanwezig zijn. Daarnaast komen er op de zaterdagen en in de vakanties kinderen naar het project voor bijlessen en activiteiten gericht op algemene maatschappelijke ontwikkelingen. Als stagiaire help je mee met de dagelijkse werkzaamheden binnen het kinderproject waaronder; kinderen ontvangen vanuit het dorp, activiteiten opzetten en uitvoeren, sport en spel, e.d.

Stagiair pedagogisch medewerker 4 jeugdzorg

Voor ons kinderproject zoeken we een stagiaire die onze lokale medewerker kan ondersteunen. We hebben een groep 13 kleuters die een dag op het project aanwezig zijn. Daarnaast komen er op de zaterdagen en in de vakanties kinderen naar het project voor bijlessen en activiteiten gericht op algemene maatschappelijke ontwikkelingen. Als stagiaire help je mee met het verzorgen, opvoeden, begeleiden en helpen van de kinderen. Daarnaast help je mee met de dagelijkse werkzaamheden binnen het kinderproject waaronder; kinderen ontvangen vanuit het dorp, activiteiten opzetten en uitvoeren, sport en spel, etc.

Ben jij enthousiast en zoek je uitdaging in een geheel andere cultuur neem dan contact met ons op!