Maatschappelijk verantwoord ondernemen

U kunt Stichting Twiga financieel of met vrijwilligerswerk ondersteunen.

Vrijwilligerswerk
Onderneming in actie voor Stichting Twiga!

U kunt met uw gehele bedrijf Stichting Twiga ondersteunen of de talenten van een van uw personeelsleden inzetten. Niet alleen in Tanzania, maar ook in Nederland kunnen we vrijwilligers goed gebruiken. Zeker vrijwilligers met een bepaalde expertise, bijvoorbeeld marketing- of wervingstalent. Wilt u graag de mouwen uitsteken voor Stichting Twiga, neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Financiële ondersteuning
Mocht u Stichting Twiga willen ondersteunen met een fondswerfactie, dan kunnen wij uiteraard meedenken in de ideeën en u voorzien van promotiemateriaal. Neem vooral contact met ons op om ideeën te bespreken.

Er zijn verscheidene concrete projectonderdelen die u met uw onderneming financieel kunt ondersteunen. Zie hieronder voor een overzicht van de projectonderdelen. Wellicht sluit een van de onderdelen zelfs aan bij uw bedrijfsactiviteiten!

Zomervakantie of kerstvakantie programma (€2.000,-)

5 weken schoolvakantie met dagelijks bijles programma. De kinderen komen dagelijks naar het project. Met uw bijdrage worden de volgende zaken betaald:

• 7 Bijlesdocenten
  • Extra eten en drinken
  • Extra personeel i.v.m. extra schoonmaak, extra koken, etc.

Paasvakantie of herfstvakantie (€400,-)

Anderhalve week schoolvakantie met dagelijks bijlesprogramma. Kinderen komen dagelijks naar het project. Extra kosten:

• 7 Bijlesdocenten
  • Extra eten en drinken

Zaterdagprogramma (€50,- per week)

De kosten van het gevarieerde zaterdagprogramma dat in het teken staat van sport, spel en recreatie en extra voedzaam eten. Kosten:

• Ontbijt
  • Handvaardigheid
  • Computerles
  • Vlees
  • Eieren
  • Fruit

Studieboeken (€250,-)

Jaarlijkse kosten voor het aanvullen en vervangen van schoolboeken voor het peuter-/kleuterprogramma ‘De Nursery’.

Studieboeken basisscholieren (€1.500,-)

Jaarlijkse kosten schoolboeken voor 1 jaar voor alle basisschoolkinderen. Deze kunnen de jaren daarop weer hergebruikt worden door de jongere kinderen.

Studieboeken middelbare scholieren (€1.500,-)

Jaarlijkse kosten schoolboeken voor 1 jaar voor alle middelbare scholieren. Deze kunnen de jaren daarop weer hergebruikt worden door de jongere kinderen.

Schoolreisjes (€300,- per excursie per leeftijdsgroep)

Kosten jaarlijks grote excursies via Sarakasi ya Vijana, voorbeelden van eerdere schoolreisjes zijn naar Lake Manyara National Park, Meserani Snake Park en Arusha Airport. Het is een combinatie tussen educatie en ontspanning.

Schooluniformen (€1.500,-)

Jaarlijkse kosten voor de aanschaf van schooluniformen + schoolsportkleding voor de nursery, basisscholieren en middelbare scholieren.

Kleding kinderen (€1.000,-)

Jaarlijkse kosten voor de aanschaf van de dagelijkse kleding (niet-zijnde de schooluniformen) incl. schoenen voor alle kinderen.

Beveiliging (€450,- per maand)

De maandelijkse kosten van de beveiliging van het project, de mensen, het land en goederen op het land. Hiervan wordt het onderhoud van het hekwerk, het bewakersgebouw en worden de salarissen en het eten van de bewakers betaald.

Facilitair fonds (€3.000,-)

Jaarlijkse kosten voor de onderhoud van de gebouwen en het land (incl. afschrijvingskosten).

Onderhoud water en energie voorziening (€750,-)

Jaarlijkse kosten voor de onderhoud en indien nodig vervanging van onze eigen waterput (incl. waterpomp) en het energiesysteem. Het gaat hierbij met name om de solar-apparaten (lampen, opladers) en de zonnepanelen (incl. afschrijvingskosten).

Training staf (€1.000,-)

Jaarlijkse kosten voor de training van het personeel in bepaalde thema’s, maar ook ter stimulering van de motivatie/betrokkenheid van het personeel (bijv. missie- en visie bijeenkomsten).