Stichting Twiga heeft de afgelopen jaren dankbaar vele giften ontvangen om haar werk mogelijk te maken. Donaties zijn altijd erg nodig om de voortgang van Twiga te waarborgen. Zowel incidentele giften als structurele (maandelijkse of jaarlijkse) bijdragen worden erg gewaardeerd en direct aangewend voor onze activiteiten in Tanzania.

Zeno

De kosten van onze kinderen worden gedekt vanuit het studiefonds. Hoe meer geld er in het studiefonds zit, hoe meer kinderen we een betere toekomst bieden. De gemiddelde kosten per maand voor een kind zijn als volgt:

40 Euro – Schoolgeld en medisch
20 Euro – Eten/drinken
10 Euro – Bijlessen
10 Euro – Boeken
5 Euro – Kleding

85 Euro – Volledige steun van een kind

We zijn voortdurend op zoek naar mensen die ons willen steunen voor een langere periode, echter éénmalige donateurs zijn natuurlijk ook meer dan welkom! Wilt u éénmalig een donatie doen, dan kan dat op onderstaand rekeningnummer. Kunt u bij het overmaken van uw gift postcode en huisnummer vermelden? We gebruiken deze gegevens om u een bedankje te sturen.

Swift code=BIC-Code: ABNANL2A
IBAN-Code: NL05 ABNA 0544 741 897

Wilt u geld overmaken via iDeal, SMS-machtiging of Paypal, klik dan hier, deze manier van doneren kost ons 10% van uw donatie.

Wilt u met een van ons (telefonisch) bespreken hoe u het beste kunt doneren, neemt u dan aub contact op met Emiel: 06-10777784 of info@stichting-twiga.nl.

Donatie (automatische incasso)

Door onderstaande gegevens in te vullen, wordt u donateur van Stichting Twiga. U kunt deze donatie aftrekken van de belasting.

€5€10€20€40€85Anders, namelijk:

Uw gegevens

Dhr.Mevr.

Voorletters

Tussenvoegsel

Achternaam

Geboortedatum (dd/mm/jjjj)

Straat

Huisnummer

Postcode

Woonplaats

Rekeningnummer

E-mailadres

Meld mij aan voor de nieuwsbrief

Belastingteruggave

Stichting Twiga is door de Belastingdienst erkend als ANBI.
Dit betekent dat u onder bepaalde voorwaarden uw schenking aan Twiga van uw inkomsten kunt aftrekken, waardoor u minder belasting betaalt.

Een van die manieren is schenking middels een overeenkomst. De voordelen op een rij:

• De fiscus betaalt een aanzienlijk deel (tot 52%) van uw schenking
  • U zegt steun toe voor minimaal 5 jaar, zodat u lange-termijn projecten helpt mogelijk te maken
  • Het bedrag van uw schenking is ieder jaar aftrekbaar van uw verzamelinkomen
  • Het kost u weinig moeite: u downloadt de overeenkomst, vult deze in en stuurt naar Stichting Twiga, Heggerank 32, 7242 MK, Lochem.

Maatschappelijk verantwoord ondernemen voor bedrijven

U kunt Stichting Twiga financieel of met vrijwilligerswerk ondersteunen.

Vrijwilligerswerk

Onderneming in actie voor Stichting Twiga!

U kunt met uw gehele bedrijf Stichting Twiga ondersteunen of de talenten van een van uw personeelsleden inzetten. Niet alleen in Tanzania, maar ook in Nederland kunnen we vrijwilligers goed gebruiken. Zeker vrijwilligers met een bepaalde expertise, bijvoorbeeld marketing- of wervingstalent. Wilt u graag de mouwen uitsteken voor Stichting Twiga, neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Financiële ondersteuning

Mocht u Stichting Twiga willen ondersteunen met een fondswerfactie, dan kunnen wij uiteraard meedenken in de ideeën en u voorzien van promotiemateriaal. Neem vooral contact met ons op om ideeën te bespreken.

Er zijn verscheidene concrete projectonderdelen die u met uw onderneming financieel kunt ondersteunen. Zie hieronder voor een overzicht van de projectonderdelen. Wellicht sluit een van de onderdelen zelfs aan bij uw bedrijfsactiviteiten!

Zomervakantie of kerstvakantie programma (€3.000,-)

5 weken schoolvakantie met dagelijks bijles programma. De kinderen komen dagelijks naar het project. Met uw bijdrage worden de volgende zaken betaald:

• 7 Bijlesdocenten
  • Extra eten en drinken
  • Extra personeel i.v.m. extra schoonmaak, extra koken, etc.

Paasvakantie of herfstvakantie (€1.000,-)

Anderhalve week schoolvakantie met dagelijks bijlesprogramma. Kinderen komen dagelijks naar het project. Extra kosten:

• 7 Bijlesdocenten
  • Extra eten en drinken

Vrijdag & zaterdagprogramma (€150,- per week)

De kosten van het gevarieerde zaterdagprogramma dat in het teken staat van sport, spel en recreatie en extra voedzaam eten. Kosten:

• Ontbijt
  • Handvaardigheid
  • Computerles
  • Vlees
  • Eieren
  • Fruit

Studieboeken (€500,-)

Jaarlijkse kosten voor het aanvullen en vervangen van schoolboeken voor het peuter-/kleuterprogramma ‘De Nursery’.

Studieboeken basisscholieren (€1.500,-)

Jaarlijkse kosten schoolboeken voor 1 jaar voor alle basisschoolkinderen. Deze kunnen de jaren daarop weer hergebruikt worden door de jongere kinderen.

Studieboeken middelbare scholieren (€1.500,-)

Jaarlijkse kosten schoolboeken voor 1 jaar voor alle middelbare scholieren. Deze kunnen de jaren daarop weer hergebruikt worden door de jongere kinderen.

Schoolreisjes (€300,- per excursie per leeftijdsgroep)

Kosten jaarlijks grote excursies via Sarakasi ya Vijana, voorbeelden van eerdere schoolreisjes zijn naar Lake Manyara National Park, Meserani Snake Park en Arusha Airport. Het is een combinatie tussen educatie en ontspanning.

Schooluniformen (€1.500,-)

Jaarlijkse kosten voor de aanschaf van schooluniformen + schoolsportkleding voor de nursery, basisscholieren en middelbare scholieren.

Kleding kinderen (€1.000,-)

Jaarlijkse kosten voor de aanschaf van de dagelijkse kleding (niet-zijnde de schooluniformen) incl. schoenen voor alle kinderen.

Beveiliging (€450,- per maand)

De maandelijkse kosten van de beveiliging van het project, de mensen, het land en goederen op het land. Hiervan wordt het onderhoud van het hekwerk, het bewakersgebouw en worden de salarissen en het eten van de bewakers betaald.

Facilitair fonds (€3.000,-)

Jaarlijkse kosten voor de onderhoud van de gebouwen en het land (incl. afschrijvingskosten).

Onderhoud water en energie voorziening (€750,-)

Jaarlijkse kosten voor de onderhoud en indien nodig vervanging van onze eigen waterput (incl. waterpomp) en het energiesysteem. Het gaat hierbij met name om de solar-apparaten (lampen, opladers) en de zonnepanelen (incl. afschrijvingskosten).

Training staf (€1.000,-)

Jaarlijkse kosten voor de training van het personeel in bepaalde thema’s, maar ook ter stimulering van de motivatie/betrokkenheid van het personeel (bijv. missie- en visie bijeenkomsten).

Scholen

11-06-06-Pontesspeeltuin-3-1

Er bestaat geen mooiere ondersteuning van ons onderwijsproject, dan wanneer Nederlandse scholieren in actie komen voor kansarme scholieren in Tanzania. Wilt u met uw school ons onderwijsproject ondersteunen? Dat kan uiteraard!

Wij werken regelmatig samen met scholen, o.a. bij sponsorlopen en les activiteiten. Wij komen graag langs op uw school om de kinderen meer te vertellen over Tanzania, over ons onderwijsproject en de noodzaak daarvan. Dit doen we tegen onderstaande tarieven of als start van een fondswerf actie.

€ 100,- één les over het leven in Tanzania aangepast aan de leeftijdsgroep (1 uur).
€ 150,- twee lessen over het leven in Tanzania aangepast aan de leeftijdsgroep (2 uur).
€ 500,- gehele lesdag over het leven in Tanzania aangepast aan de leeftijdsgroep en het effect van ontwikkelingssamenwerking.
Gratis, start van een fondswerf actie, gehele lesdag over het leven in Tanzania aangepast aan de leeftijdsgroep en het effect van ontwikkelingssamenwerking.

Neem contact met ons op om uw of onze ideeën voor samenwerking te bespreken.

Online shoppen

Wanneer u online aankopen doet, dan kunt u Stichting Twiga hiermee direct steunen. Via www.sponsorkliks.nl, kunt u de webshop van u keuze bezoeken. Hierop staan onder andere Zalando, bol.com, Wehkamp, KLM, booking.com, dinnersite, thuisbezorgd.nl en vele andere! De prijzen blijven gelijk, alleen maken aangesloten organisaties een deel van het bedrag over naar Twiga.

Hieronder staat een stap voor stap uitleg hoe sponsorkliks werkt.

Stap 1: Klik op www.sponsorkliks.nl, u komt nu op onderstaande pagina terecht.

Openingspagina

Stap 2: Vul in het zoekveld de webshop in waar u uw aankopen wilt doen. Staat deze webshop er niet bij, kijk dan onder categorieën en klik de categorie naar keuze aan.

Categorieen

Stap 3: Klik de webshop naar keuze aan en doe uw aankoop, Stichting Twiga ontvangt automatisch een deel van het bedrag. Uw aankoop is net zo duur als anders!

Verzekering