Nieuwsbrief juli 2018

Giften van betrokkenen

Deze maand zijn de kinderen van Sarakasi weer blij gemaakt door giften van betrokken bij het project. Van Marjolein Goossens kregen we prachtige sportkleren en dankzij onze trouwe sponsor ‘Oxener Schoenmode’ uit Winterswijk, hebben alle kinderen goede nieuwe sandalen gekregen.

Vrijwilliger Sanne

Op 19 juli is Sanne op Sarakasi gekomen. Zij blijft 5 weken en werkt als vrijwilliger op twee projecten. Op de vrijdag en zaterdag geeft zij o.a. creatieve les aan de kinderen van Sarakasi en op de andere dagen helpt zij mee met het opknappen van de Esilalei Masai-school in Mto wa Mbu.

Life Skills

Op het programma voor life skills hebben de kinderen in juli tafelmanieren geleerd en veters strikken. Veters strikken vinden ze leuk. Ze doen geconcentreerd hun best net zo lang totdat ze het kunstje kunnen. Tafelmanieren aanleren gaat wat langzamer, we blijven oefenen.

Inzamelactie kinderkleding

Het is de hele maand al erg koud in Mto wa Mbu, veel kinderen zijn daardoor verkouden of ziek. De laagst gemeten temperatuur in juli was 12 graden. De meeste kinderen wonen in open huisjes zonder ramen of deuren en hebben het koud. Zij hebben o.a. ondergoed en sokken nodig want vroeg in de ochtend gaan zij lopend, met de Piki Piki of met een schoolbus naar school. Voor schooldagen zou het helpen als zij onder hun schooluniform ondergoed kunnen dragen tegen de kou. In de weekenden dragen zij graag joggingbroeken en joggingvesten met muts en T-shirts met lange of korte mouwen en sportschoenen.

Wie in Nederland kan helpen en een inzameling doen voor zomer- en winterkleding en sportschoenen in de maten voor kinderen van 4 tot 12 jaar? Ingezamelde kleren worden door volgende vrijwilligers naar Sarakasi meegenomen.
We horen graag per mail van je als je een inzameling kunt doen. Voor aanmelding en verdere afstemming stuur je een mail naar jacq.db.1234@gmail.com.