Nieuwsbrief juni 2018

Vakantie

Juni en december zijn de vakantiemaanden voor schoolgaande kinderen in Tanzania. Sarakasi ya Vijana organiseert in die maanden speciale programma’s met extra educatieve lessen en sport & spel. Door het enthousiasme van de 70 kinderen, het personeel, de bijlesleraren en vrijwilligers, was het vakantieprogramma in juni een groot succes.
Een middagje zwemmen, was onderdeel van het vakantieprogramma. De kinderen konden van de opwinding niet wachten tot het zover was. Eenmaal in het water, ging Twiga mee. Hoe groot de blijdschap van de kinderen was, is niet te beschrijven.

Project Internet

Hoera, het projectteam Henri de Ruiter, Jesse de Ruiter en Jacqueline de Beer, hebben het waargemaakt. Vanaf mei is er supersnel internetverbinding op Sarakasi met een werkbare kantoorplek en een computerklas voor de leerlingen. Sarakasi is voortaan online en daarmee uit haar isolement, ook voor vrijwilligers. Petje af voor de inzet van Henri en Jesse van DRF-IT.

Sponsorloop

Leerlingen van Basisschool De Meerpaal deden wederom een sponsorloop voor Twiga. De opbrengst van de sponsorloop hielp Sarakasi ya Vijana om schoolmaterialen te kopen voor de kinderen die naar boardingschool gaan. Wij danken Stichting den Brinker met De Meerpaal van harte voor hun steun.

Corlaer College Nijkerk

Afgelopen jaar hebben leerlingen van het Corlaer College in Nijkerk diverse fondswerf activiteiten georganiseerd. Namens Twiga mocht Emiel de cheque afgelopen week in ontvangst nemen. Wij zijn het Corlaer enorm dankbaar voor dit immense bedrag!

Afscheid Anna

Eind mei namen we afscheid van Anna. Anna heeft 5 maanden als vrijwilliger op Sarakasi gewerkt. Geen klus was haar teveel en met veel plezier verzorgde zij de creatieve lessen voor de kinderen. Bedankt Anna voor al je hulp.