Nieuwsbrief april 2018

Corlaer College te gast

Van 5 tot 14 april had Sarakasi een groep van maar liefst 13 leerlingen en twee leraren van het Corlaer College uit Nijkerk en een fotograaf te gast. Zij hebben Sarakasi geholpen met de voorbereidingen voor de renovatie van de oude keuken. In het programma hadden zij ook tijd voor excursies om meer van Tanzania te zien. Sarakasi dankt deze groep voor hun inzet en vele sponsoracties die zij in Nederland voor Twiga hebben gedaan.

Matron Anna

Anna was Teacher op Lake Manyara school en is sinds 2 maanden onze nieuwe Matron. Zij barst van energie en goede zorgen voor de kinderen. De kinderen zijn dol op haar, net als wij op Sarakasi. Anna heeft haar plekje helemaal gevonden.

Nieuwe kinderen

Zulhia en Zulfikra zijn onze twee nieuwe kinderen van 4 jaar. De tweeling wordt door de zus van hun moeder opgevoed. Hun moeder overleed drie dagen nadat zij geboren waren. Zij wonen ver van Sarakasi vandaan en worden met de Piki Piki naar school en Sarakasi gebracht. Ze vinden het spannend en hartstikke leuk op Sarakasi.

Trots op Mariam

Social worker Mariam, heeft haar certificaat Family Based Care behaald. Zij heeft de cursus gevolgd bij Stichting TanKids in Dar es Salaam, samen met nog 10 andere Social workers en teachers uit die regio. We zijn trots op Mariam die vol gas al het geleerde in praktijk brengt.

De Savanne

De wandeling naar de Savanne is telkens weer een plezier voor de kinderen. Groepjes lopen hand in hand en zingen hun favoriete Masai-liedje. De jongens voorop want die willen er als eerste zijn om op de boomstronk te klimmen waarop ze dansen en luid hun liedje zingen.

Wist je dat?

• Het regenseizoen dit jaar zó heftig is dat de huizen in Mto wa Mbu onder water stonden en de straat een grote rivier leek? Scholen gesloten waren en verkeer niet meer kon rijden?
  • Er een zeer droge hete zomer voorspeld is?
  • Masai-kinderen voor het eerst een ei leren eten als ze op Sarakasi komen?
  • We erg dankbaar zijn voor een hele mooie hoeveelheid grote schooltassen die we hebben ontvangen vanuit Nederland?
  • We nog wel verlegen zitten om kleine schooltassen voor de kinderen?
  • We schoentjes maat 32 tot 36 nodig hebben voor de kinderen?
  • Dorcas, één van de Sarakasi-kinderen, dokter wil worden en nummer 2 is op Nanja Secondary School?

Sponsorkliks

De zomer lijkt in Nederland wel begonnen, dat betekent zomerse inkopen en voor degene die dit nog niet gedaan hebben vakantie boeken! Doe jij je inkopen ook veel online, ga dan eerst naar www.sponsorkliks.nl. Alle grote webshops kunnen via deze site bereikt worden, waarbij ze een deel van het aankoop bedrag beschikbaar stellen aan Twiga. Het kost niks extra en heeft Twiga al meer dan 700 Euro opgeleverd in de afgelopen jaren.