Fatuma zoekt sponsor!

28 jan, 2018

Dit is Fatuma Athumani-Abdallah. Ze is tien jaar oud en gaat naar klas vijf van Lake Manyara Academy. Ze woont thuis samen met haar grootmoeder en drie grote broers. Ze zit al bij Sarakasi sinds de kleuterschool, waar ze heen ging toen ze drie was. Fatuma is blij met Sarakasi, omdat het haar van kleins af aan al helpt. Ze vindt het heel leuk om naar Sarakasi te komen. Het leukste hier vindt ze lezen, het liefst in de bibliotheek. Ze leest boeken van Kiswahili standard 5. Momenteel leest ze een hoofdstuk waarin uitgelegd wordt hoe je brieven schrijft. Ook vindt ze het leuk om hier te leren, te spelen en creatieve les te volgen. Ze houdt van sporten en speelt graag een ruig potje voetbal of handbal met de jongens mee. Maar als ze meedoet, dan wil ze ook winnen!

Op school heeft ze veel verschillende vakken: Engels, Kiswahili, wiskunde, maatschappijleer, wetenschap, geschiedenis, ICT, v-skills (creatief) en p-sport. P-sport is een vak waarbij de verschillende regels omtrent sporten als voetbal, basketbal en volleybal worden uitgelegd. Haar lievelingsvak is Engels, ze vindt het heel leuk om deze taal te spreken. Omdat ze op een privéschool zit, worden alle vakken behalve Kiswahili in het Engels gegeven. Op openbare scholen is het andersom. Er is geen enkel vak dat ze stom vindt, want ze vindt het leuk om te leren. Ze gaat graag naar school van maandag tot en met vrijdag en komt op zaterdag altijd vrolijk naar Sarakasi.

Voor 50 Euro per maand (of een deel daarvan) kan je Fatuma sponsoren en houden we je op de hoogte van haar voortgang, geïnteresseerd? Neem dan contact met ons op via info@stichting-twiga.nl.