Nieuwsbrief april 2016

Afscheid Anita

Anita is als vrijwilligster voor 9 maanden bij ons geweest. Ze heeft ontzettend veel taken verricht. O.a. het begeleiden van Sapro vanuit Lake natron naar hier en zijn achterstand wegwerken. Daudi bijles geven, Esther en Witty naailessen geven en begeleiden, creatieve lessen geven aan de primary kinderen op zaterdagen, Leiyo en Lomnyaki begeleiden met huiswerk en nog zo ontzettend veel meer. Lieve Anita bedankt voor alles wat je voor ons hebt gedaan en we zullen je zeker missen!

Vakantie

Terwijl de nursery kinderen genieten van hun vakantie gaat Sarakasi gewoon door. De primary kinderen krijgen bijles op hun eigen scholen en komen zoals gewoonlijk alleen op de zaterdagen. Zo is er tijd voor extra klussen zoals gordijnen wassen, klassen schoonmaken etc. Vanaf 2 mei zullen wij weer op volle krachten draaien.

Inspectie op bezoek

Wij hebben de schoolinspectie op bezoek gehad. Zij waren erg tevreden met hoe wij het onderwijs in de nursery verzorgen. Daar waren wij erg blij mee! Helaas was onze buiten keuken niet goedgekeurd. Er behoord een betonnen vloer te liggen en een hek om heen te staan. Deze heeft Mark samen met een fundi nu inspectie proof gemaakt.

Graduation Neema

Op 8 april was het graduation feest van Neema. Dat was nog niet zo gemakkelijk aangezien zij op 2.5 dag reizen op school zit. William is er als afgevaardigde heen gegaan en wij zijn trots dat Neema nu klaar is met secondairy 6.

Hoera het regent!

Tijd voor kaplaarzen en regenjassen want begin april is het gaan regenen en dat betekend dat het lange regenseizoen is aangebroken. Zo staat alles weer in bloei. Gelukkig ligt onze weg er goed bij en ook de buren en anderen hebben hun weg gemaakt waardoor de kinderen nu met gemak naar Sarakasi kunnen lopen!

Honden

1x per maand gaan de honden naar de rivier om daar gewassen te worden. Eerst alle honden in de bajaj, bewakers erbij en soms ook nog een vrijwilliger. Dan op naar Kirurumu om vervolgens eerst een stukje te lopen en dan kan het badderen beginnen. Zo blijven de honden lekker schoon!

Vleermuizen

Er wordt hard gewerkt om de bibliotheek vleermuis vrij te krijgen. Er wordt gewerkt met een speciaal gif, visnetten en gaten worden gedicht. Nog niet zo makkelijk maar hopelijk worden we ze op een dag de baas.

Vrijwilligerscoördinator gezocht

Stichting Twiga zoekt een enthousiast persoon voor de coördinatie van screening, selectie en voorbereiding van nieuwe vrijwilligers voor haar project Sarakasi ya Vijana in Tanzania. Als coördinator behandel je de eerste aanmeldingen van geïnteresseerde vrijwilligers, organiseer je de intakegesprekken, voorbereiding en warme overdracht van nieuwe vrijwilligers naar de projectcoördinatoren in Tanzania. Lees meer op onze website: http://stichting-twiga.nl/2016/05/vrijwilligerscoordinator-gezocht/.